Kilka podstawowych rad dla nauczycieli dzieci z MW na pierwsze dni w szkole.
Primum non nocere – po pierwsze nie szkodzić !
Pierwsze dni w szkole i możliwe są pierwsze ,,wpadki” – jak ich uniknąć?
1. Przywitanie:
Przywitaj dziecko z MW serdecznie tak jak inne, w obawie, że możesz zrobić coś nie tak, nie pomijaj go !
NIE zmuszaj do mówienia zwrotów grzecznościowych !!!
NIE komentuj: „Może w tym roku będziesz ze mną rozmawiał?” „Może nareszcie powiesz mi dzień dobry?
Okaż radość, powiedz mu, że cieszysz się, że Go widzisz, że stęskniłeś się za nim i resztą grupy/klasy !
Przybij piątkę, zróbcie żółwika, uśmiechnij się i Ty powiedz Dzień dobry, dodaj swój miły komentarz: miło Cię/Was widzieć lub ale urosłeś, jaki jesteś opalony, wypoczęty !!
2. Sprawdzenie obecności:
Jeżeli wszystkie dzieci już się znają, zaproponuj odpowiedzi chóralne (np. czy jest Adaś K.?...wszyscy odpowiadają Taaak lub Nieee).
Jeżeli dzieci się jeszcze nie znają zaproponuj podniesienie ręki i tylko dla chętnych powiedzenie „jestem”.
3. Mów do wszystkich i nie wpatruj się w dziecko z MW, ono tego nie lubi.
4. Postaraj się, żeby dziecko z MW nie czuło się osamotnione, zapewnij mu towarzystwo innych kolegów/koleżanek o podobnym usposobieniu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz